Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2009

ΕΝ ΤΕΤΑΡΤΟ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ

Είκοσι πέντε χρόνια πέρασαν από την ημέρα που δειλά - δειλά, κρατώντας μια εφημερίδα με αγγελίες παραμάσχαλα, έσκασα μύτη στο γραφείο της ΛΑΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΉΣ στην οδό Μητροπόλεως.
Η ανάγκες της ζωής μου με ώθησαν στην αναζήτηση δεύτερης δουλειάς και έτσι βρέθηκα εκεί.
Μετά από δίμηνη εκπαίδευση ξεκίνησα την ενασχόλησή μου με τις ασφάλειες.
Άπειρος, δίχως τις απαραίτητες γνώσεις μετέφερα στους υποψήφιους πελάτες μου, όσα με απόλυτη σιγουριά με διαβεβαίωναν οι ομαδάρχες μου περί του ύψους των αποδόσεων στα αποταμιευτικά προγράμματα της εποχής και για την πληρότητα των καλύψεων στους κινδύνους, ατυχημάτων, ασθενειών και νοσηλείας.
Δεν πέρασε πολύς καιρός και γνωρίζοντας συνάδελφο της ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ, μεταπήδησα σε αυτήν.
Ευτυχώς ελάχιστα συμβόλαια είχα κάνει στην ΛΑΙΚΗ και φυσικά παρέμειναν εκεί.
(Έχοντας κακή τύχη με το κλείσιμο της ΑΣΠΙΣ ΠΡΌΝΟΙΑ μια και εξαγοράστηκε η ΛΑΪΚΉ προ 15ετιας)
Στην νέα μου συνεργασία, ανοίγονταν διάπλατα οι ορίζοντες της επαγγελματικής μου επιτυχίας.
Όμως με την πάροδο του χρόνου, έβλεπα τους συναδέλφους μου να φεύγουν ταξίδια στην επαρχία και να επιστρέφουν με δεκάδες αιτήσεις ασφάλισης και να προσδοκούν αμοιβές εκατοντάδων χιλιάδων δραχμών.
Με την μέθοδο - πώληση στο καφενείο ανεβασμένος στο τραπέζι- έπειθαν τους αγρότες να κάνουν ασφαλιστήρια συμβόλαια με χρέωση στην καρτέλα της ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ.
Δίχως ενημέρωση, δίχως προκαταβολές, δίχως τίποτα, έβαζαν πλουσιοπάροχες αμοιβές στην τσέπη και άντε γεια!
Όταν με την πάροδο του χρόνου, κατάλαβα το μέγεθος του προβλήματος, πήρα την απόφαση να μεταπηδήσω σε ένα άλλον κλάδο της ασφαλιστικής βιομηχανίας.
Την ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ.
Έτσι Μαιο του 1989 αποφάσισα να εγκαταλείψω την μισθωτή μου εργασία σαν πωλητής προιόντων πολυεθνικής εταιρείας παντοπωλείων και SUPER MARKET και δίνοντας εξετάσεις να πάρω την άδεια του ασφαλιστικού πράκτορα και να αυτονομηθώ από το παράλογο δίκτυο της πυραμίδας που κυριαρχούσε στις ασφάλειες ζωής.
Το AGENSY SYSTEM είχε δημιουργηθεί από την ΤΑΠΕΡ για την πώληση ειδών οικιακής χρήσης και εμείς το πατεντάραμε στην πώληση ασφαλειών ζωής.
Τα αποτελέσματα, σαράντα χρόνια μετά, ακόμα δεν τα έχουν εκτιμήσει οι αρμόδιοι για να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα.
Κατά χιλιάδες συρρέουν κάθε χρόνο, νέοι υποψήφιοι ασφαλιστικοί σύμβουλοι.
Ασφαλίζουν φίλους και συγγενείς και μόλις δουν τα σκούρα, φεύγουν και εγκαταλείπουν την όποια παραγωγή τους στον συντονιστή της ομάδος που τους στρατολόγησε
Χρόνια κρατά αυτός ο άρρωστος τρόπος "ανάπτυξης" των ασφαλιστικών εργασιών.
-Ως πότε;
-Ως πότε οι επαγγελματίες της αγοράς, θα απολογούμαστε για τις αντιεπαγγελματικές συμπεριφορές των "ΣΥΝΑΔΈΛΦΩΝ";
-Ως πότε θα μένουν στο απυρόβλητο, όσοι εξυπηρετούν τα συμφέροντα των εταιρειών τους και όχι των πελατών, με τα γνωστά αποτελέσματα του ομίλου ΑΣΠΙΣ;
-Χρόνια τώρα βοούσε η αγορά για την κακοδιαχείριση
Επιβλήθηκε δήμευση των περιουσιακών της στοιχείων και αυτοί ακόμα , εκεί, να πουλήσουν τα υπέροχα αποταμιευτικά και επενδυτικά τους προϊόντα με "εγγυημένη" απόδοση
Τώρα που είναι όλοι αυτοί, να εγγυηθούν πως δεν θα χάσουν τα χρήματά τους οι πελάτες τους;
Να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά που βοήθησαν με τον τρόπο τους ν' ανάψει;
Πουθενά!
Χαίρομαι ιδιαίτερα, γιατί μπορώ να κοιτάξω στα μάτια όλους όσους συναλλάχθηκα όλα αυτά τα χρόνια και αφού τους ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη τους να τους πω, πως στην δουλειά μου θα συνεχίσω να πορεύομαι με τις παρακάτω αρχές που προσπάθησα να πορευθώ μέχρι σήμερα.
-Ο πελάτης είναι το αφεντικό μου και ο εντολέας μου.
-Ο πελάτης πρέπει να γνωρίζει για πιο λόγο πληρώνει τα όποια ασφάλιστρα.
-Ο πελάτης, για να έχει δικαίωμα σωστής αποζημίωσης, πρέπει να μου δώσει ειλικρινείς πληροφορίες στις ερωτήσεις μου.
-Η ασφαλιστική εταιρεία, πρέπει να έχει σαφή και πλήρη εικόνα, για τον κίνδυνο που αναλαμβάνει, έναντι του ασφαλίστρου που εισπράττει
-Και αν δεν πληρώνει την υποχρέωσή της θα με βρίσκει απέναντι και δίπλα στο πλευρό του πελάτη.
-Αυτή είναι η δουλειά μου.
-Να μεσολαβώ ανάμεσα στους δυο για να είναι αποτελεσματική η συνεργασία όταν επέλθει ο κίνδυνος.
-Για να αποζημιωθεί στο ύψος της ζημίας του ο πελάτης, σύντομα και δίχως παρ εξηγήσεις.
Δεν το έχω καταφέρει στον απόλυτο βαθμό που επιθυμώ είναι η αλήθεια.
Αλήθεια επίσης είναι, πως έχω αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο στην είσπραξη των ασφαλίστρων, από την διεξοδικότερη ανάλυση των αναγκών του πελάτη.
Είναι μια παράμετρος που πρέπει σύντομα να δρομολογηθεί διάλογος για την εξεύρεση εναλλακτικών τρόπων πληρωμής και σαν εργαλείο στην δύσκολη οικονομική κατάσταση της αγοράς.
Έχω την αίσθηση, πως βρισκόμαστε στο μεταίχμιο μιας νέας εποχής σε ότι αφορά τον κλάδο.
Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρίες θα είναι σκληρός και η σχέσεις εταιριών και διαμεσολαβούντων θα περάσουν από βαθιά κρίση.
Βοηθούν και η ύπαρξη ασφαλιστικών προϊόντων στα γκισέ των τραπεζών,το διαδίκτυο και η αντιεπαγγελματική συμπεριφορά πολλών από το σινάφι μου.
Το σίγουρο είναι, πως ο κλάδος στην Ελληνική αγορά έχει μέλλον λαμπρό, αρκεί το σύνολο των εμπλεκομένων μερών οριοθετήσει τους κανόνες και αφήσει την εποπτεύουσα αρχή να παρακολουθεί αμερόληπτα για την σωστή τήρηση αυτών.
Και όπου υπάρχουν παραβάτες να επιλαμβάνεται άμεσα και αποτελεσματικά.
Είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας.
Με την ελπίδα πως το επόμενο τέταρτο του επαγγελματικού μου αιώνα θα είναι αποτελεσματικότερο κλείνω αυτόν τον μικρό απολογισμό.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να είσαι καλά για το κείμενο, συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τα λεγόμενά σου.

Ανώνυμος είπε...

μεστο και ολοκληρομλενο το άρθρο σου, μπράβο!!